منوعات

" معايا هتبدع ".. تفاصيل ألبوم رامي صبري الجديد قبل طرحه

انتهى المطرب رامي صبري مؤخرًا من تسجيل أغاني ألبومه الجديد بعنوان ” معايا هتبدع “، حيث من المقرر أن يقوم بطرحه في بداية العام القادم.

 

رامي صبري

 

تفاصيل ألبوم ” معايا هتبدع “

 

يتضمن ألبوم ” معايا هتبدع ” على 8 أغاني يتعاون فيها مع عدد من الشعراء والملحنين والموزعين الموسيقيين، أبرزهم: تامر حسين وعزيز الشافعي وأحمد حسين وطارق توكل ومدين وأحمد علي موسى، كما قام رامي صبري بتلحين أغنية ” يمكن خي ” و” فاكر نفسك “.

 

البوستر الدعائي لأغنية “ معايا هتبدع ”

عزيز الشافعي يروج لألبوم رامي صبري الجديد ” معايا هتبدع “

 

وقد نشر الملحن عزيز الشافعي صورة من ألبوم الجديد للمطرب رامي صبري، وذلك عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير ” إنستجرام “، حيث علق عليها قائلًا: ” معايا هتبدع ألبوم رامي صبري الجديد قريبًا جدًا “.

 

عزيز الشافعي عبر حسابه على الإنستجرام

رامي صبري وخضوعه لعملية Femto LASIK

 

شارك الفنان رامي صبري جمهوره عبر حسابه الشخصي على موقع تبادل الصور والفيديوهات الشهير ” إنستجرام “، فيديو من داخل غرفة العمليات، قائلًا: ” صباح الخير عليكم.. إمبارح عملت عمليه Femto LASIK والحقيقة إني بقالي سنتين خايف جدا جدا إني اعملها “.

 

وتابع قوله معلقًا: ” بعد ما قررت وأخدت القرار الصعب ده الحمدلله عملتها وكانت سهله جدا عكس ما كنت فاهم وعدت علي خير.. بقول لكل الناس وكل زمايلي اللي عندكم مشكله في النظر اعملوها عمليه سهله وبسيطه جدا وبترجع تشوف كويس زي الأول وأحسن “.

 

 

آخر الأعمال الغنائية لـ رامي صبري

 

والجدير بالذكر أن آخر الأعمال الغنائية للفنان رامي صبري، أغنية ” ولسة ياما “، حيث حققت الأغنية نجاحًا كبيرًا وكسرت حاجز ال ٢ مليون مشاهدة خلال شهرين من طرحها عبر حسابه الرسمي على موقع الفيديوهات الشهير ” اليوتيوب “.

 

العمل من كلمات الشاعر تامر حسين، وألحان عزيز الشافعي، وتوزيع ومكس وماستر أسامة الهندي.

 

وتقول كلمات الأغنية:

 

” ولسه ياما هنودع ونتودع ونتعذب من الأشواق ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع يا بتفرق مابين عشاق، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق.  

والليالي اللي ياما فرحتنا، هي هي اللي بتروح من حياتنا مين يصدق يا حبيبي بعد شوقنا، وحكايتنا افترقنا واكتفينا بذكرياتنا، ولسه ياما هنودع ونتودع ونتعذب من الأشواق، ماهي الدنيا دي من يومها يا بتجمع، يا بتفرق مابين عشاق، حياتنا عبارة عن قصة بتتسمي لقي وفراق، حبيبي عنيا، بتدمع وانا بسمع، رسايل بينا ليها سنين، بقت مقدرش اكملها، ياريت ترجع، ياريت ترجع سايبني لمين، مبتخيلش أنا وأنت، نعيش بكرة لناس تانيين “.

 

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

زر الذهاب إلى الأعلى